Využití znalostí matematiky při práci s kreditní kartou
Abstrakt
Článek se zabývá problematikou kreditních karet, které se pro mnohé občany staly v posledních letech velmi oblíbeným finančním produktem. Vlastnictví kreditní karty může přinést jejímu uživateli řadu výhod, ale na druhé straně mu může způsobit i řadu problémů. V článku je na modelových situacích ukázáno, jaká úskalí, resp. výhody využívání kreditních karet přináší. Uvedené modelové situace jsou vhodné pro zařazení do výuky na středních školách, neboť mohou přispět k posílení finanční gramotnosti žáků – budoucích účastníků finančního trhu. Při jejich řešení byly využity jednoduché matematické výpočty.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko