Využití znalostí matematiky při práci s kreditní kartou

Autoři

  • Vladimíra Petrášková Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, České Budějovice

Abstrakt

Článek se zabývá problematikou kreditních karet, které se pro mnohé občany staly v posledních letech velmi oblíbeným finančním produktem. Vlastnictví kreditní karty může přinést jejímu uživateli řadu výhod, ale na druhé straně mu může způsobit i řadu problémů. V článku je na modelových situacích ukázáno, jaká úskalí, resp. výhody využívání kreditních karet přináší. Uvedené modelové situace jsou vhodné pro zařazení do výuky na středních školách, neboť mohou přispět k posílení finanční gramotnosti žáků – budoucích účastníků finančního trhu.  Při jejich řešení byly využity jednoduché matematické výpočty.

Stahování

Publikováno

2016-01-03

Jak citovat

Petrášková, V. (2016). Využití znalostí matematiky při práci s kreditní kartou. Matematika–Fyzika–Informatika, 25(1), 11–18. Získáno z https://mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/242

Číslo

Sekce

Matematika

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)