Use of the knowledge of mathematics for work with a credit card
Abstract
The paper deals with the issue of credit cards that in the past years have become a very favourite financial product with a lot of people. On the one hand, the ownership of credit card can bring a lot of advantages to its user, but on the other hand he/she can face a number of problems. The paper shows on model situations the pros and cons of the use of credit cards. Stated model situations are convenient for incorporation into the teaching at secondary schools as they can contribute to improvement of financial literacy of students – the future participants in financial market. In order to solve the situations, simple mathematical calculations have been applied.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko