Lack of qualified physics teachers in West Bohemia: it is getting worse
Abstract
Although lack of fully-qualified physics teachers reported by many sources is very important for education experts, school principals and faculties of teacher education, in the Czech Republic no systematical study quantifying this issue has been yet conducted. We aimed to explore the level of qualification of physics teachers and its impact on quality of teaching in secondary schools in West Bohemia. Our results based on interviews with 179 school principals, questionnaires fulfilled by 107 students and a detailed analysis of school education programs confirmed the significant lack of qualified physics teachers especially in rural areas and revealed also that popularity of physics among students is correlated with qualification of physics teachers. The age structure of the staff and low number of newly trained teachers suggest that the situation will worsen in next years.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko