Teaching the topic of inflation
Abstract
This article describes the teaching of inflation, including the practical (numerical) part. The teaching is designed using the three-phase learning model (E-U-R). In each phase, several techniques are mentioned that the teacher can use in teaching. The article also offers the possibility of extending the teaching to the causes and effects of inflation. The exercises are graded according to difficulty, the initial ones having more variations to practice. In the article, the author mentions experiences from his own teaching, including pupils' reactions to some of the questions.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 MATHEMATICS–PHYSICS–INFORMATICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko