Problémové úlohy ve výuce geometrie

Autoři

  • Tomáš Zuščák Přírodovědecká fakulta Univerzity Hradec Králové

Abstrakt

Domnívám se, že z hlediska kvalitního matematického vzdělávání není vhodné, aby metoda řešení úlohy byla a priori určena tím, v které kapitole učiva se nachází. Ve svém článku na příkladu dvou geometrických úloh ukazuji, že nestačí pouze úlohu jedním způsobem vyřešit. Je třeba snažit se úlohu řešit různými způsoby, hledat inspiraci z jednoho přístupu k řešení úlohy k řešením dalším, spojovat početní řešení s přístupy konstruktivními, hledat řešení jednodušší a všímat si podnětů, které přináší úloha k dalšímu rozvinutí problému.

Stahování

Publikováno

2013-08-25

Jak citovat

Zuščák, T. (2013). Problémové úlohy ve výuce geometrie. Matematika–Fyzika–Informatika, 22(4), 241–249. Získáno z https://mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/58

Číslo

Sekce

Matematika