Problems in Geometry Teaching
Abstract
I think it is not good as to the respect to a quality of mathematical education to determine a method of problem solving a priori by a chapter of the textbook where a solved problem is included. There are two geometrical tasks solved in the paper. I show that it is not desired that we or our students solve a problem in only one way. It is necessary to try to solve a problem in different ways, to look for inspiration of one particular approach that may lead to other solutions, to connect a computational solution with a constructive one, to search for easier solutions and to take notice of stimuli which lead a subsequent development of a problem.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko