O testových úlohách s nejednoznačným řešením
Abstrakt
Článek se zabývá testovými úlohami s nejednoznačným řešením a jejich vhodným a nevhodným využitím. Autoři představují několik konkrétních úloh a diskutují různé možné varianty jejich řešení. Hlavní důraz je kladen na problematiku doplňování posloupností čísel a zavádí se pojem kolmogorovské složitosti jako kritéria pro hodnocení obtížnosti těchto úloh. Nejednoznačné úlohy jsou běžné v šifrovacích hrách a rekreační matematice, kde podporují logické myšlení a kreativitu. Ve školním prostředí by učitelé měli být připraveni uznat různá správná řešení, pokud jsou logicky zdůvodněná. Příspěvek zdůrazňuje důležitost jednoznačného a srozumitelného vyjadřování v matematice a upozorňuje na rizika spojená s nejednoznačnými úlohami v testech, kde je klíčové mít jasně definovaná správná řešení.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2024 Matematika–Fyzika–Informatika
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko