O testových úlohách s nejednoznačným řešením

Autoři

  • Miroslav Kolařík Přírodovědecká fakulta UP, Olomouc
  • Alžběta Kolaříková Pedagogická fakulta UP, Olomouc

Abstrakt

Článek se zabývá testovými úlohami s nejednoznačným řešením a jejich vhodným a nevhodným využitím. Autoři představují několik konkrétních úloh a diskutují různé možné varianty jejich řešení. Hlavní důraz je kladen na problematiku doplňování posloupností čísel a zavádí se pojem kolmogorovské složitosti jako kritéria pro hodnocení obtížnosti těchto úloh. Nejednoznačné úlohy jsou běžné v šifrovacích hrách a rekreační matematice, kde podporují logické myšlení a kreativitu. Ve školním prostředí by učitelé měli být připraveni uznat různá správná řešení, pokud jsou logicky zdůvodněná. Příspěvek zdůrazňuje důležitost jednoznačného a srozumitelného vyjadřování v matematice a upozorňuje na rizika spojená s nejednoznačnými úlohami v testech, kde je klíčové mít jasně definovaná správná řešení.

Stahování

Publikováno

2024-12-01

Jak citovat

Kolařík, M., & Kolaříková, A. (2024). O testových úlohách s nejednoznačným řešením. Matematika–Fyzika–Informatika, 33(4), 254–263. Získáno z https://mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/859

Číslo

Sekce

Matematika