O jedné cestě z geometrie přes aritmetiku k algebře a zpět
Abstrakt
Vedení žáků k objevování matematických souvislostí a tvořivému řešení úloh představuje jednu z cest zkvalitňování matematického vzdělávání. Předpokladem je vytvoření výukového prostředí, které poskytuje žákům dostatek podnětů pro vlastní poznávání a přirozeně je aktivizuje. V článku je popsána jedna z možností užití různých matematických modelů v procesu zobecňování, konkrétně na příkladu objevování pravidelností v prostředí geometrických obrazců konstruovaných v pravidelné trojúhelníkové síti a vyjadřování těchto vztahů aritmetickými a algebraickými prostředky.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko