Project-based teaching in computer science
Abstract
Pupil projects form a stable part of computer science teaching, but often in different forms of pupils' papers, graphic or multimedia work, which, however are mistakenly confused with project-based teaching. Project-based teaching has its own specifics that the teacher should think about when planning and adapt them to all learning activities for the pupils in the classroom. In the article we introduce the basic characteristics and elements of the project-based teaching and show their implementation in practice on the example of project-based teaching dedicated to the programming of mobile applications for working with sound.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko