Triangle puzzle
Abstract
The contribution aims to familiarize mathematics teachers of all types and grades of schools with the tactile game – Triangle Puzzle. The game is intended primarily for blind and partially sighted students. However, it can also serve mathematics teachers of primary schools and lower years of multi-year grammar schools when teaching geometry. The triangular puzzle is a suitable addition to the teaching of geometry, as it supports the development of manipulative activities, aids creativity, and stimulates creativity. Tactile play will enable intact pupils, as well as pupils with special educational needs, to better understand the basic relationships and properties of geometric shapes in a plane. It helps develop geometric and combinatory thinking, and supports the development of spatial and planar imagination.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 MATHEMATICS–PHYSICS–INFORMATICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko