Využitie metódy Monte Carlo pri vyučovaní pravděpodobnosti
Abstrakt
Mylné predstavy žiakov sú často spôsobené nedostatkom ich reálnych skúsenosti v oblasti pravdepodobnosti. V tomto článku predstavíme skutočný problém, ktorého riešenie, pomocou exaktných matematických metód, je príliš zložité. Navrhujeme preto preformulovať tento problém a použiť simulácie s cieľom získať približné riešenie nášho skutočného problému. Hlavným cieľom je poskytnúť žiakom cenné skúsenosti s experimentovaním, záznamom a vyhodnocovaním dát. Návrh je určený pre učiteľov matematiky na stredných škôl.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko