Application of Monte Carlo method in teaching probability
Abstract
Pupils' misconception of probability is often caused by the lack of their experiences. In this paper we introduce a real problem, which is too difficult for them to solve by the exact mathematical methods. We propose to reformulate this problem and to use the simulation in order to obtain an approximate solution of our real problem. The main aim is to provide pupils the valuable experiences with experimenting, recording and evaluating data. The proposal is intended for the teachers of mathematics at the secondary schools.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko