Zájem středoškoláků o matematické činnosti ve výuce fyziky

Autoři

  • Vojtěch Žák Matematicko–fyzikální fakulta UK, Praha

Abstrakt

Jak vyplývá z předchozích výzkumů, využívání matematických prostředků ve fyzice je u středoškoláků spíše neoblíbené. V prezentovaném výzkumu bylo na reprezentativním vzorku více než 2 300 žáků středních škol zjištěno, že obliba matematických činností ve výuce fyziky (řešení kvantitativních úloh a odvozování veličinových rovnic) souvisí s prospěchem (známkou z fyziky na vysvědčení). Dále se ukazuje, že žáci, kteří zamýšlí v budoucnosti studovat na vysoké škole matematiku nebo fyziku, se ve fyzice na střední škole chtějí matematickými činnostmi zabývat. Je zajímavé, že procento středoškoláků, kteří uvedli, že chtějí studovat matematiku nebo fyziku na vysoké škole, není zanedbatelné (kolem 8 %) a těm má jistě smysl se v tomto směru věnovat.

Stahování

Publikováno

2014-08-26

Jak citovat

Žák, V. (2014). Zájem středoškoláků o matematické činnosti ve výuce fyziky. Matematika–Fyzika–Informatika, 23(4), 275–286. Získáno z https://mfi.upol.cz/index.php/mfi/article/view/153

Číslo

Sekce

Fyzika