Zájem středoškoláků o matematické činnosti ve výuce fyziky
Abstrakt
Jak vyplývá z předchozích výzkumů, využívání matematických prostředků ve fyzice je u středoškoláků spíše neoblíbené. V prezentovaném výzkumu bylo na reprezentativním vzorku více než 2 300 žáků středních škol zjištěno, že obliba matematických činností ve výuce fyziky (řešení kvantitativních úloh a odvozování veličinových rovnic) souvisí s prospěchem (známkou z fyziky na vysvědčení). Dále se ukazuje, že žáci, kteří zamýšlí v budoucnosti studovat na vysoké škole matematiku nebo fyziku, se ve fyzice na střední škole chtějí matematickými činnostmi zabývat. Je zajímavé, že procento středoškoláků, kteří uvedli, že chtějí studovat matematiku nebo fyziku na vysoké škole, není zanedbatelné (kolem 8 %) a těm má jistě smysl se v tomto směru věnovat.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko