Interest of Upper-secondary School Students in Mathematical Activities in Physics Lessons
Abstract
Recent pieces of research show that the use of mathematical tools in physics lessons is rather unpopular among upper-secondary school students. The presented research, conducted on a representative sample of 2.300 upper-secondary school students, has revealed that the popularity of mathematical activities among the students (solving quantitative problems and deriving quantity equations) closely corresponds with their academic achievement in physics. It also has been shown that the students who are willing to study at university mathematics or physics want to deal with mathematical activities in physics lessons at the upper-secondary school level. It is interesting that the percentage of the students who stated that they want to study mathematics or physics at university is not minute (about 8 %) and it makes sense to deal with these students with care.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko