Bádateľský prístup k výučbe trojuholníkov
Abstrakt
Základom bádateľskej koncepcie vzdelávania je identifikácia výskumných otázok, hľadanie odpovedí a vhodných argumentov na ich zdôvodnenie. V článku sú predstavené dva námety na skúmanie vybraných vlastností trojuholníkov, ktoré môžu prispieť k rozvoju bádateľských zručností žiakov na strednej škole. Pri hľadaní vzťahov medzi skúmanými objektmi môžu žiaci experimentovať s dynamickými konštrukciami v prostredí programu Geogebra. Súčasťou článku je návrh postupov, ako priviesť žiakov k zdôvodneniu objavených experimentálnych zistení.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko