Hodnotiace prostriedky na formatívne hodnotenie vo vyučovaní matematiky
Abstrakt
Snahy o aktívne zapojenie žiaka do vzdelávacieho procesu a prispôsobenie učenia schopnostiam žiakov vedú aj k hľadaniu a uplatňovaniu nových foriem hodnotenia. Formatívne hodnotenie možno charakterizovať ako súbor procesov využívajúcich rôzne stratégie hodnotenia na zhromažďovanie informácií o učení žiakov a ich využitie na prijímanie rozhodnutí pre usmerňovanie a prispôsobovanie ďalšej výučby potrebám a schopnostiam žiakov. V článku sú predstavené rôzne prostriedky na aplikovanie formatívneho hodnotenia vo vyučovaní matematiky a opísané skúsenosti a odporúčania z využitia vybraných hodnotiacich prostriedkov v školskej praxi.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko