Inquiry based teaching of triangles
Abstract
The inquiry-based education is based on identifying research questions, searching for answers and appropriate arguments for their justification. The article presents two topics for investigation of selected properties of triangles, which may contribute to the development of inquiry skills of students in secondary school education. Students can look for relationships between explored objects using experimentation with dynamic constructions in the program Geogebra. The article also contains a proposal for ways to lead students to justify discovered experimental findings.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko