Diagnostika žiackych miskoncepcií v pravdepodobnosti
Abstrakt
Formatívne hodnotenie vyžaduje od učiteľa analýzu informácií získaných v interakcii so žiakmi a jej využitie pre poskytovanie zmysluplnej spätnej väzby umožňujúcej zvýšiť efektívnosť učenia. Dôležitým predpokladom pre účinné aplikovanie formatívneho hodnotenia je, aby učiteľ poznal typické chyby žiakov a miskoncepcie, ktorých príčinou je neporozumenie základných pojmov a vzťahov. V našom výskume sme sa zamerali na diagnostikovanie miskoncepcií v pravdepodobnosti, pri klasifikácii ktorých sme vychádzali z prác viacerých autorov. V článku sú prezentované dva hodnotiace hárky obsahujúce dvojice úloh na diagnostikovanie vybraných miskoncepcií. Na základe analýzy žiackych riešení sú v článku spracované metodické odporúčania pre odhaľovanie a elimináciu vybraných miskoncepcií vo výučbe pravdepodobnosti na strednej škole.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko