Rozvoj schopnosti študentov učiteľstva fyziky plánovať vyučovaciu hodinu
Abstrakt
Kvalitná príprava budúcich učiteľov je významným faktorom pri budovaní kvalitného vzdelávacieho procesu. V rámci predkladaného príspevku sa zameriavame konkrétne na budúcich učiteľov fyziky. Zrealizovali sme prieskum, v ktorom sme zisťovali vplyv poskytovanej kvalitnej spätnej väzby na vypracované písomné prípravy študentov na vyučovacie hodiny fyziky. Zaujímalo nás, či študenti po poskytnutí kvalitnej spätnej väzby získajú vyššie bodové skóre za ohodnotenú prípravu a či budú vypracované prípravy kvalitnejšie. Zistili sme, že poskytovanie kvalitnej spätnej väzby študentom pomáha pri vytváraní kvalitnejších príprav na vyučovacie hodiny fyziky. Priemerné bodové skóre sa u študentov vo výskumnej vzorke po každej spätnej väzbe zvýšilo. Zistenia sme porovnali s kontrolnou vzorkou študentov, ktorým takáto spätná väzba nebola poskytnutá.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Copyright (c) 2024 Matematika–Fyzika–Informatika
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution 4.0 .
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko