Developing physics student teachers' ability to plan a lesson
Abstract
High-quality training of pre-service teachers is an important factor in building a high-quality educational process. In the framework of the presented contribution, we focus specifically on physics pre-service teachers. We carried out a survey in which we investigated the impact of providing high-quality feedback on students' written preparations for physics lessons. We were interested in whether, after providing high-quality feedback, students would get a higher point score for the evaluated preparation and whether the prepared preparations would be of higher quality. We have found that providing quality feedback to students helps create better preparation for physics lessons. The average point score for the students in the research sample increased after each feedback session. We compared the findings with a control sample of students who were not given such feedback.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 MATHEMATICS–PHYSICS–INFORMATICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko