Some Problems on Irrational Numbers
Abstract
The current mathematics textbooks contain a small number of tasks which would develop an algebraic and geometric imagination especially of the concept of irrational numbers. The development of this imagination is particularly important because of the formation of a comprehensive view of mathematics and also for the needs of mathematics. A mathematical analysis concept at universities is built just on the set of real numbers. Therefore, the article offers three tasks aimed on developing of ideas and working with irrational numbers. In addition we present also solutions and ideas for further discussion of the presented tasks in this paper. Two of presented tasks are addressing the development of geometric concepts, one of them is based on the of Sangaku type of tasks.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko