Peer instruction and teaching similarity
Abstract
The article is about the active learning method peer instruction, which effectiveness is mainly based on group discussions on a difficult conceptual question - on the so-called ConceptTest. The introduction of the article presents the peer instruction method. The following section provides an overview of practical advice for the effective implementation of the method in the teaching of mathematics and summarizes the relevant results of the author’s research. The final part contains a specific example of the implementation of peer instruction in the teaching of similarity at the upper stage of primary school.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko