Problems for teaching JavaScript from the subject Programming 1 (2nd part)
Abstract
We present the remaining tasks used in the PGM1P course at the Department of Computer and Didactic Technology at the Faculty of Education of the University of West Bohemia in Pilsen. In the first part, we presented the complete list of tasks, but we could not present all of them. We describe the remaining tasks in this paper and, as in the last one, including the repeatedly observed errors. In the first part, we also introduced the requirements for students, the expected outcomes and the classification from the perspective of the school curriculum, since these are future computer science teachers. The tasks presented are used in teaching undergraduate students. Due to the very different programming experiences of the students, it is necessary to start teaching programming from the real basics.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 MATHEMATICS–PHYSICS–INFORMATICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko