Diagnosis of students’ misconceptions in probability
Abstract
The formative assessment requires from a teacher to analyse the information obtained in interacting with students and its use for providing meaningful feedback to increase the learning efficiency. An important supposition for the effective application of the formative assessment is: a teacher has identified typical students' mistakes and misconceptions, the cause of which is the misunderstanding of the basic concepts and relations. In our research, we focused on the diagnosis of misconceptions in probability, the classification of which was based on the papers of several authors. Two assessment sheets containing two tasks for diagnosing selected misconceptions are presented in the paper. Based on the analysis of the students' solutions, the methodological recommendations for the detection and elimination of selected misconceptions in the teaching of probability at secondary school are elaborated in the paper.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko