Testování vědeckého myšlení
Abstrakt
V článku jsou prezentovány vybrané výsledky výzkumu realizovaného v roce 2017, v rámci kterého jsme pomocí Lawsonova testu vědeckého uvažování zjišťovali úroveň vědeckého myšlení u 165 žáků 9. ročníků základních škol a jedné kvarty víceletého gymnázia v Ústeckém kraji. Lawsonův test umožňuje hodnotit vědecké myšlení v několika oblastech, které nejsou nezávislé, ale vytvářejí určitou hierarchii, tj. úspěšné zvládnutí dovedností vyšší úrovně předpokládá zvládnutí dovedností nižší úrovně. V příspěvku prezentujeme výsledky našeho výzkumu, které ukázaly nízkou úroveň dovedností vědeckého myšlení u testované skupiny žáků, a navrhujeme možné způsoby nápravy námi zjištěných skutečností.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko