Testing of scientific thinking
Abstract
The paper describes the selected results of a study carried out in 2017. The total of 165 pupils aged 14–15 from one fourth grade of an eight-year secondary grammar school and from eight classes of the ninth grade from lower secondary schools took part in our study. All schools were located in Ústí nad Labem region. The level of scientific thinking of pupils was tested by the Lawson’s Classroom Test. This test assesses pupils’ reasoning abilities in six skill dimensions that are not independent but create a hierarchy, which means that successful solution of tasks from a higher dimension supposes the mastering of tasks from the lower dimensions. In the paper we present results of our research that showed the low level of scientific thinking skills in the tested group of pupils, and we suggest possible ways of the correction of our findings.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko