Assessment tools for formative assessment in mathematics teaching
Abstract
Efforts for the active engagement of a student in the learning process and adaption of learning to the students' abilities also lead to the search and implementation of new forms of assessment. Formative assessment can be characterized as a set of processes based on various assessment strategies for collecting information on student learning and using it to make decisions to guide and adapt further learning according to the needs and abilities of students. Various tools for applying formative assessment in mathematics teaching are presented in the article together with the description of the experience and recommendations for the use of selected assessment tools in school practice.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko