Three unusual oscillators – constructivist approach to teaching physics
Abstract
This paper concerns the research on various concepts in learning theory, such as behaviourism, cognitivism, constructivism and connectivism. In particular, we focused on the constructivist approach to three physical experiments with unusual oscillators. The study builds on our previous works, the results of which were published in [1], [2].
Another, long-term, purpose of our work is to compare the experimental results achieved by Czech and Italian students. While the verification of experiments and hypotheses has already been done in the Czech Republic, at the Italian University of Salento the experimental procedure is in preparation.
The following problems were presented to the students: test-tube oscillations in a liquid of density ρ, vibration of a ring of radius R suspended on a horizontal rod, and oscillations of a liquid column in a U-tube.
The above-described experiments can be used as a subject for theoretical and experimental work in physics seminars in high school or as a laboratory practicum in the first or second year of college.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko