Some Younger Pupils' ideas about gravity
Abstract
The article focuses on research of younger pupils' ideas (the fourth to the sixth grade of elementary school) about gravity. In this topic it is possible to identify many misconceptions in children's ideas, many of which persist until adulthood. Because most research carried out mainly during the 1980s, we were interested in the current state in this theme. We wanted to find out how younger pupils' ideas about gravity were changed with the increasing age, or rather which misconceptions persist in pupil's ideas. Research was carried out by means of concept cartoons.
By way of the comparison, we present results of the survey that was performed with pre-service teachers for elementary school. In view of these findings we refer to some problematic points in methodology texts and textbooks of science for the fourth and the fifth grade and present a recommendation for education that could help teachers to develop correct pupil's ideas about gravity.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko