Tasks developing the skill of identification and control of variables
Abstract
The paper discusses one of the skills of scientific thinking, the identification and control of variables. This skill has been shown in many international and Czech types of research to cause problems not only for primary and secondary school pupils but also for university students. In this paper, we present examples of several difficult tasks focused on the development of this skill and in one task we illustrate the possibility of using the Concept Cartoons method to practice this skill in primary schools. The tasks presented in the article can well serve as preparation for planning and designing suitable controlled experiments as well as drawing the right conclusions from the results.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko