Přírodozpyt jako vyučovací předmět mezi lety 1869 a 1939
Abstrakt
V článku je nastíněn vývoj školství od vydání velkého říšského zákonu v roce 1869 do druhé světové války. V tomto období bylo školství poměrně stabilní, nedocházelo ke změnám, jak to bylo obvyklé v období po 2. světové válce. I výuka přírodozpytu byla velmi podobná v celém období. Přírodozpyt jako vyučovací předmět spojoval fyziku a chemii, takže byl kladen velký důraz na mezipředmětové vztahy. Osnovy byly psány tak, aby učivo bylo možné uplatnit v praktickém životě, v zemědělství, hospodářství a domácnosti. Článek také zachycuje rozdíl mezi učivem v obecné škole a škole měšťanské.Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko