Natural science as an educational subject from 1869 to 1939
Abstract
The article outlines the development of education since the release of imperial law in 1869 to the Second World War. The education in this period was relatively stable, there weren´t any changes as it was usual in the period after the Second World War. The teaching of natural sciences was very similar during this period too. Natural sciences at this time linked chemistry and physics and there was a great emphasis on interdisciplinary relations. The syllabus has been written so that the subject matter could be applied in everyday life, farming, economy and domestic matters. The article also shows the difference between the subject matter in primary and secondary schools.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko