Quadrilaterals under the microscope
Abstract
The article is focused on the classifications of parallelograms and their meaning for a deeper understanding of the concept itself and its individual special cases. The procedures of classifications described above are suitable for pupils at middle schools, the utilization rate depends on the level of pupils and furthermore also on the time possibilities. Included examples also lead to discovering and learning about quadrilaterals that are not parallelograms. Great emphasis is placed on finding connections and relationships among quadrilaterals.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko