Mathematical Analogies and Their Didactic Use
Abstract
The concept of mathematical analogies and their types (intuitive analogies and structural analogies) as well as reasoning by analogy are analyzed in the introductory part of the article. The classification of the essential didactic use of these analogies in mathematics teaching and some typical examples are dealt with in the following part. The main parts of the article clarify, and using interesting examples, illustrate the significance of the analogies as useful heuristic strategies in the solutions of mathematical and application tasks. The usage of structural analogies in mathematics teaching is discussed in the final part of the article.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko