Walks (not only) along a cube
Abstract
The aim of this paper is to introduce a set of tasks improving spatial imagination, which is suitable both for lower and upper secondary school pupils and for university students. The solution methods used by different age groups of pupils and students in school practices are presented. Finally, the ideas of interesting exercises variations are added.
There is one attachment to the article (see the link between the Article tools in the right column).
Acknowledgement:
The contribution was created within the framework of the project Improving the quality of pupil education, development of key competencies, areas of education and literacy, Reg. No. CZ.02.3.68 / 0.0 / 0.0 / 16_011 / 0000664 (2017-2019), funded by the European Social Fund. The partners of the project are Charles University, Masaryk University, the University of South Bohemia in České Budějovice and the Technical University of Liberec.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko