Buildings from blocks
Abstract
The article deals with the development of pupils’ geometric imagination at lower secondary schools with the support of modelling buildings. Pupils create the cubes from blocks and the surfaces of these cubes are painted as a whole. Then pupils determine the number of blocks with the various given numbers of coloured faces. From concrete examples of cubes the article moves onto more general task; pupils solve the same task for a cube composed of n3 blocks, n∈N. In the next part of the article tasks to model buildings from blocks are given, pupils learn to sketch them and compute their surface.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko