Jazyky a reprezentace ve vyučování matematice
Abstrakt
Kvaszova kniha Patterns of Change – Linguistic Innovation in the Development of Classical Mathemat je příspěvkem k historii a filosofii matematiky. Můj článek se zabývá některými didaktickými problémy spjatými s Kvaszovou koncepcí. Srovnávám Kvaszův přístup s koncepcemi J. Brunera a K. R. Poppera.
Velmi důležité jsou jak ikonické, tak i symbolické jazyky, jako integrální součást matematiky a vyučování matematice. Ukazuji, jak různé jazyky ovlivňují řešení úloh a porozumění matematice.
Kvasz ukazuje důležitost historie umění a filosofie ve vývoji matematiky. Já zdůrazňuji tyto aspekty i ve vyučování matematice. Geometrie by měla být považována za část vědění, které má svůj původ ve studiu fyzikálního prostoru a fyzikálních objektů, zabývá se však abstrakcemi odvozenými z tohoto zkoumání.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko