Tři netradiční oscilátory – konstruktivistický přístup k výuce fyziky
Abstrakt
V rámci výzkumu různých koncepcí v teorii učení, jako jsou behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus a konektivismus jsme se zaměřili na konstruktivistické pojetí tří fyzikálních experimentů s netradičními oscilátory. Navázali jsme tak na předchozí práce, jejíž výsledky byly publikovány v [1], [2].
Dalším dlouhodobým cílem naší práce je porovnání experimentálních výsledků dosažených českými a italskými studenty. Zatímco provedení experimentů a ověření hypotéz již v ČR proběhlo, na italské Univerzitě v Salentu se experimentální provedení teprve připravuje.
Studentům byly předloženy následující problémové úlohy: kmity zatížené zkumavky v kapalině o hustotě ϱ, kmity prstence o poloměru R zavěšeného na vodorovné tyči a kmity kapalinového sloupce v U-trubici.
Výše popsané experimenty tak mohou být použity jako námět pro teoreticko-experimentální činnost v rámci semináře z fyziky na gymnáziu, nebo jako laboratorní praktikum v prvním nebo druhém ročníku vysoké školy.
Stahování
Publikováno
Jak citovat
Číslo
Sekce
Licence
Autoři, kteří publikují v tomto časopise, souhlasí s následujícími body:
- Autoři si ponechávají copyright a garantují časopisu právo prvního publikování, přitom je práce zároveň licencována pod Creative Commons Attribution licencí, která umožňuje ostatním sdílet tuto práci s tím, že přiznají jejího autora a první publikování v tomto časopisu.
- Autoři mohou vstupovat do dalších samostatných smluvních dohod pro neexkluzivní šíření práce ve verzi, ve které byla publikována v časopise (například publikovat ji v knize), avšak s tím, že přiznají její první publikování v tomto časopisu.
Obsah časopisu podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko